Ik heb mijn jaarlimiet bereikt en kan geen geld meer overmaken. Wat nu?

De ‘jaarlimiet’ is de limiet van het totaal aan transacties in de afgelopen 365 dagen. Het niet meer kunnen overmaken betekent dat die limiet bereikt is.

Is uw jaarlimiet bereikt, maar wilt u alsnog een bedrag overmaken? Dan kan dat door de jaarlimiet online te verhogen via Mijn Chaabi Bank. Log in en ga vervolgens naar ‘iDEAL bestedingslimiet verhogen’. Volg daarna de beschreven stappen op.

Andere veelgestelde vragen over Bladi iDeal

Is uw huidige bestedingslimiet te laag en voldoet het niet aan uw wensen om uw familie te ondersteunen, te sparen voor de vakantie of een specifieke uitgave? U vraagt heel eenvoudig een hogere bestedingslimiet aan via Mijn Chaabi Bank.

Log in op Mijn Chaabi Bank en kies in het menu voor 'iDEAL bestedingslimiet verhogen'. Vul vervolgens het formulier in, geef uw gewenste bestedingslimiet aan en voeg een recente salarisstrook toe. Uw aanvraag wordt binnen één werkdag in behandeling genomen en meestal kunt u dezelfde dag nog geld overmaken. Handig, toch?

Soms komt het voor dat een transactie door een interne behandeling niet direct wordt overgemaakt. Hierdoor ontvangt u het sms-bericht met de code iets later. Een andere reden voor het niet ontvangen van het sms-bericht, is dat de telefoonprovider het bericht niet heeft doorgekregen.

Naast het sms-bericht is het ook mogelijk om via Mijn Chaabi Bank de code zelf op te halen. Ga hiervoor naar 'Mijn Transacties' en zoek de desbetreffende transactie. Daar vindt u de code. Kopieer de code en stuur het door naar de begunstigde.

In geval van een transactie die contant opgehaald dient te worden, is de exacte voor- en achternaam van de begunstigde en het bezit van de Carte Nationale van essentieel belang.

Als de naam van de begunstigde verkeerd is geschreven of als u een andere begunstigde aan wilt merken, dan kunt u in uw profiel de naam van de begunstigde wijzigen.

Hoe?

Log in op uw profiel, ga in het menu naar 'Mijn Transacties', zoek de transactie op waar het om gaat en klik vervolgens op 'Correctie uitvoeren'.

Na het volledig invullen van de aanvraag wordt het filiaal van Banque Populaire in Marokko benaderd. De 'nieuwe' begunstigde kan binnen enkele uren naar het eerder gekozen filiaal gaan om het geld op te halen.

Deze wijziging kost € 5,00.

Een reeds uitgevoerde en overgemaakte transactie kan niet worden teruggeboekt, geannuleerd of gewijzigd. De reden hiervan is dat de transactie al naar de tegenpartij in Marokko is overgemaakt.

In bepaalde specifieke gevallen, zoals wanneer het rekeningnummer van de begunstigde onjuist is of  het rekeningnummer van de begunstigde geblokkeerd is door overlijden of anderszins, kan het geld teruggeboekt worden naar Nederland.

Belangrijk om rekening mee te houden: het terug te ontvangen bedrag is niet gelijk aan het verstuurde bedrag. Dit komt doordat het bedrag dat verstuurd is naar Marokko in dirhams wordt ontvangen door de bank in Marokko. De bank in Marokko moet het ontvangen bedrag naar euro's omwisselen. Meestal is er een koersverschil tussen de dag van ontvangst en de dag van overmaken. De ontvangende bank in Nederland brengt kosten in rekening voor deze transactie.

Is een transactie nog niet door de bank overgemaakt naar Marokko, dan is het mogelijk om het geld terug te boeken, te annuleren of te wijzigen. De kosten hiervan bedragen €3,00 per terugboeking, per annulering of per wijziging.

BLADI iDEAL maakt gebruik van de bestaande internetbankiersystemen van uw bank en hanteert dezelfde beveiligingstechnieken en –niveaus. Banken moeten immers voldoen aan strenge beveiligingsstandaarden die ervoor zorgen dat financiële transacties van consumenten veilig kunnen worden uitgevoerd.

Dit betekent dat BLADI iDEAL net zo veilig is als internetbankieren.

Om geld over te maken, gaat u als volgt te werk:

  • Log in op Mijn Chaabi Bank. Indien u zich nog niet geregistreerd heeft, dient u dit eerst te doen.
  • Klik vervolgens op ‘Geld overmaken’ in het keuzemenu.
  • U vult in 3 stappen het online formulier volledig in en klikt vervolgens op 'Geld verzenden'. Ook accepteert u de algemene voorwaarden;
  • Er wordt een verbinding gemaakt met iDeal voor de uitvoering van uw betaling.
  • Na het succesvol afronden van uw betaling wordt de verbinding verbroken en krijgt u de melding ‘Uw opdracht is betaald en verzonden’.
  • U ontvangt van Chaabi Bank een ontvangstbevestiging van uw opdracht per email.

Met iDEAL kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankopen afrekenen. iDEAL is het systeem dat u direct koppelt aan uw internetbankierprogramma bij een online aankoop. Om gebruik te maken van iDEAL hoeft u zich niet te registreren. Ook hoeft u geen bestanden te downloaden of een account aan te maken. Maakt u gebruik van internetbankieren bij ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Rabobank, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank of Van Lanschot Bankiers, dan kunt u direct met iDEAL betalen. U rekent dan snel en gemakkelijk af in de vertrouwde internetbetaalomgeving van uw eigen bank. 

Voor al uw vragen of hulp kunt u contact opnemen met de klantenservice.

Er is geen maximum voor het overmaken van geld naar Marokko in de bankshop. Wel kan er voor verschillende bedragen aanvullende informatie worden gevraagd.

Voor BLADI iDEAL geldt een limiet die afhangt van de ontvangen gegevens. Wilt u meer verzenden? Dan dient u gebruik te maken van de mogelijkheid 'iDEAL bestedingslimiet verhogen' op Mijn Chaabi Bank.

Tarieven Bladi iDeal

[transaction_costs]

Om u geldoverboeking te kunnen verwerken, verifiëren we uw gegevens. Dit gebeurt op werkdagen tussen 09:00 uur en 17:00 uur. We streven ernaar om alle transacties vóór 17:00 uur op dezelfde dag te verwerken.

Zodra u een stortingsbewijs heeft ontvangen, is het geld verstuurd naar Marokko.

In geval van contante opname duurt het ongeveer 2 à 3 uur voordat de begunstigde het geld kan ophalen in één van de filialen van Banque Populaire. Is de naam van de begunstigde verkeerd geschreven, dan kan het bedrag niet uitbetaald worden (zie vraag 'Naam begunstigde is verkeerd geschreven. Wat nu?').

Heeft u geld verstuurd naar een rekening, dan duurt het over het algemeen 24 uur voordat het geld beschikbaar is voor een begunstigde met een rekening bij Banque Populaire. Indien de begunstigde elders bankiert moet rekening worden gehouden met 48 uur.

Om de verwerking soepel te laten verlopen dient u uw gegevens nauwkeurig te vermelden. Ook is het belangrijk dat u het geld stort vanaf een rekening waarop u ook als rekeninghouder vermeld staat.