Om de verzekering IAE te verlengen, heeft Chaabi Bank uw machtiging nodig om te kunnen incasseren. Via deze link vindt u de stappen om een machtiging te geven.
Eerstegraads familieleden zijn familieleden in de directe lijn. Dit zijn:
Broers en zussen vallen onder tweedegraads familieleden. De reiskosten i.v.m. het overlijden van tweedegraads familieleden vallen niet onder de Injad Achamil Europe verzekering.
Bij een aanvraag voor een uitkering van de bijdrage in de begrafeniskosten (Uitvaarttoelage), dien je de volgende documenten te sturen naar de verzekeraar:
De declaratie stuur je in geval je een verzekering hebt lopen via Chaabi Bank Nederland uiterlijk binnen 2 maanden na het overlijden naar:
Multi-Assistance Internationale (MAI)
38, rue Bobillot
75013 Paris, France
Indien je de verzekering hebt lopen via je Marokkaanse vestiging (premie wordt betaald via de Marokkaanse rekening) dan naar:
Assistance Internationale*
25 Bd Rachidi
20100 Casablanca
Marokko
MAI zal je via email of telefonisch contacteren om het vervolg te bespreken.
Bij een aanvraag voor de terugbetaling van reiskosten in verband met overlijden van een eerstegraads familielid, dient u de volgende documenten binnen twee maanden na het overlijden van het familielid te sturen naar de verzekeraar.
Ja, met de Injad Achamil Europe-verzekering is het mogelijk om in Marokko begraven te worden.
De verzekering dekt onder meer de kosten van de repatriëring van het lichaam naar Marokko, conform de bepalingen in de polis. De exacte voorwaarden, dekkingen en eventuele uitsluitingen vindt u terug in de algemene voorwaarden van Injad Achamil Europe. We raden aan deze zorgvuldig door te nemen voor een volledig overzicht van wat wel en niet gedekt wordt.
De wachttijd van 90 dagen – ook wel carenzperiode genoemd – betekent dat u gedurende de eerste 90 dagen na activering van uw polis geen recht heeft op een vergoeding bij een calamiteit.
Deze periode is gebruikelijk bij veel verzekeringen en dient ter bescherming tegen misbruik, bijvoorbeeld wanneer iemand zich pas verzekert bij een reeds bestaande noodsituatie. Na deze periode kunt u volledig gebruikmaken van de dekking zoals opgenomen in uw polisvoorwaarden.
De Injad Achamil Europe-verzekering vergoedt reiskosten uitsluitend bij het overlijden van een eerstegraads familielid, tot het maximumbedrag dat is vastgesteld in de algemene voorwaarden. Reiskosten bij overlijden van andere familieleden (zoals ooms, tantes, broers, zussen, neven of nichten) vallen niet onder de dekking.
Eerstegraads familieleden zijn:
Om voor vergoeding in aanmerking te komen, dient u een declaratie in te dienen uiterlijk binnen 2 maanden na het overlijden en met de benodigde bewijsstukken, zoals een overlijdensakte en vervoersbewijs. Raadpleeg altijd de actuele algemene voorwaarden voor de exacte limieten en voorwaarden.
Verlengingen vinden plaats vanaf 1 januari van het nieuwe jaar. Het is helaas niet mogelijk om de bestaande polis in het lopende jaar al voor het volgende jaar te verlengen.
U blijft altijd baas over uw eigen geld. Wanneer u het niet eens bent met de incasso, dan kunt u tot deze tot 8 weken na overboeking nog terugdraaien via uw eigen bank.
Let op: u bent niet meer verzekerd als de premie niet meer kan worden geïncasseerd of gestorneerd.
Dan is er misschien iets niet goed gegaan. Neem contact met ons op via klant@banquechaabi.nl of laat een voicemail-bericht achter op 020 7164930.
Is er misschien iets veranderd in uw bankgegevens? U kunt uw gegevens altijd controleren en aanpassen in Mijn Chaabi Bank.
Omdat de incasso van de premie niet is gelukt, zullen wij deze proberen te incasseren in de periode tot 1 maart van het verlengingsjaar. Zorg ervoor dat u voldoende saldo op uw rekening heeft om de premie te voldoen. Na 1 maart van het verlengingsjaar doen wij geen pogingen meer om de premie te incasseren.
Lukt het ons niet om de premie te incasseren? Dan bent u helaas niet meer verzekerd.
Onze e-mails worden verstuurd vanuit klant@banquechaabi.nl en noreply@banquechaabi.nl.
Bij het inloggen op uw bankomgeving komt u de naam ‘Banque Chaabi’ tegen.
Daarnaast gebruiken wij de naam 'Twikey' in onze mails. Twikey is de leverancier met wie Chaabi Bank Nederland samenwerkt voor het digitaal machtigen.
Chaabi Bank communiceert uitsluitend met u via de elektronische weg.
Dit wil zeggen dat de tarieven van Injad Achamil Europe tijdig en minimaal 1 maand vóór ingangstijd worden gecommuniceerd naar de klant. De tarieven worden bekendgemaakt via sms, e-mail, de website van Chaabi Bank of Mijn Chaabi Bank.
Afhankelijk van waar u zich op dat moment bevindt, belt u bij calamiteiten één van de volgende telefoonnummers. U spreekt dan met de klantenservice van de verzekeraar. De medewerker neemt 24/7 uw calamiteit op en begeleidt u in het verdere traject.
Verlenging van de uitvaartverzekering met ingang van 1 januari van het betreffende jaar dient u uit te voeren via incassomachtigen.
Bent u in een bepaald jaar nieuw bij ons verzekerd? Dan ontvangt u in december van dat jaar een e-mail van Chaabi Bank, waarin wij u vragen om Chaabi Bank te machtigen. Heeft u deze e-mail niet ontvangen, neem dan direct contact met ons op. Zonder machtiging kan de premie van Injad Achamil Europe niet worden geïncasseerd.
Klanten die al voor 1 januari verzekerd waren voor onze islamitische uitvaartverzekering, hebben Chaabi Bank reeds gemachtigd en hoeven niets te doen. De premie van Injad Achamil Europe wordt in de maand januari van het nieuwe jaar automatisch geïncasseerd.
In het kort het stappenplan om de verzekering te verlengen:
Van 0 tot 24 jaar valt een kind in het gezinsforfait (een korting voor gezinnen met kinderen onder 25 jaar). Na het bereiken van de 25-jarige leeftijd betaalt het kind de volledige premie en valt hij of zij niet meer onder het gezinsforfait. Wel blijft het kind meeverzekerd met de ouder(s).
De volledige voorwaarden kunt terugvinden op de website van Chaabi Bank.
Er is geen leeftijdsgrens voor kinderen. Zolang een verzekerde ouder het kind niet uitschrijft, blijft dit kind meeverzekerd (ongeacht zijn of haar leeftijd).
De volledige voorwaarden kunt terugvinden op de website van Chaabi Bank.
In geval van overlijden van de verzekerde en/of zijn of haar partner, keert de verzekeraar een bedrag van € 1.350,- uit als bijdrage aan de uitvaartkosten. Deze vergoeding wordt overgemaakt aan de langstlevende partner, de wettelijke kinderen of aan de vader of moeder van de verzekerde.
In geval van begraven van de verzekerde in het woonland, vergoedt de verzekeraar de begrafeniskosten een bedrag van de werkelijk gemaakte kosten, met een maximum van drieduizend tweehonderdvijftig euro (€ 3.250,-), inclusief de kosten van de bijdrage die de contractuele grafconcessie dekt.
De betaling van de bijdrage voor de contractuele grafconcessie is echter beperkt tot de duur van een jaar vanaf de datum van begrafenis van de overledene óf maximaal tot de bijdrage voor de eerste door de autoriteiten van de begrafenisplaats vereiste tijdsperiode.
Dit is mogelijk op de volgende manier:
Voor alle informatie over Injad Achamil verzoeken wij u vriendelijk om de website van Maroc Assistance Internationale te raadplegen (mai.co.ma). Hier treft u alle informatie over uw Injad Achamil.
Voor vragen over uw Injad Achamil neemt u contact op met uw vestiging van Banque Populaire in Marokko. Wij kunnen uw vraag helaas niet in behandeling nemen vanuit Nederland.
Indien u een verzekering af wenst te sluiten bij Banque Populaire, verzoeken wij u om contact op te nemen met uw Banque Populaire-vestiging in Marokko. Vanuit Nederland kunnen wij uw aanvraag helaas niet in behandeling nemen.
Op basis van de notificatie die Chaabi Bank heeft verkregen in 2007 van De Nederlandsche Bank, is het bemiddelen in producten en diensten van een niet EU-bank niet toegestaan. Daarom kan Chaabi Bank u niet helpen bij zaken die te maken hebben met uw Marokkaanse producten of diensten.
De premie en kosten betaalt u bij aanmelding via iDEAL.
In geval van een verlenging van uw bestaande verzekering, wordt uw premie geïncasseerd. U geeft bij aanmelding voor de verzekering een doorlopende machtiging aan Chaabi Bank.
Dit is mogelijk op de volgende manier:
Injad Achamil wordt niet meer aangeboden. Voor al uw vragen over uw bestaande Injad Achamil-contract dient u contact op te nemen met uw Banque Populaire-vestiging in Marokko of via de website van Maroc Assistance Internationale (www.mai.co.ma)
Injad Achamil Europe is een nieuw product dat door Chaabi Bank in Nederland wordt aangeboden. Voor nieuwe aanvragen of wijzigingen kunt u terecht bij de Chaabi Bank in Nederland.
Heeft u Injad Achamil Europe afgesloten, dan ontvangt u uw polisblad en algemene voorwaarden in het Nederlands. Alle vergoedingen worden op uw Nederlandse bankrekening in euro's gestort.
Voor uitgebreide productinhoudelijke verschillen, verwijzen wij u naar de algemene voorwaarden van Injad Achamil Europe.